Iskolai Közösségi Szolgálat

A Móricz Pál Városi Könyvtár és Helytörténeti Gyűjtemény, mint fogadó intézmény várja az Iskolai Közösségi Szolgálatot teljesíteni szándékozó tanulókat.

A programban résztvevő diákok intézményeivel egy együttműködési megállapodást kötünk az Iskolai Közösségi Szolgálat közös lebonyolításáról, amelyben vállaljuk, hogy lehetőséget biztosítunk a diákok számára közösségi szolgálat teljesítésére.

Az alábbi lehetőségekkel, feladatokkal várjuk a hozzánk érkező diákokat:

Könyvtári tevékenységek:
Strandkönyvtár működtetése július-augusztus hónapban

Helyismereti gyűjtemény anyagának feldolgozása:
  • régi gimnáziumi értesítők feltárása
  • helyi plakátok, kisnyomtatványok feldolgozása
  • régi nánási újságok digitalizálása
  • a városban található szobrok, emléktáblák, emlékművek feltérképezése, ezekről fénykép és leíráskészítés
  • Matarka hajdúnánási vonatkozású cikkeinek kigyűjtése
Bibliográfia készítés adott témában:
  • tananyaghoz kapcsolódóan, tanórán ajánlható könyvek, folyóiratok, internetes adatbázisok keresése
Állománygyarapítás:
  • könyvajánlók készítése az új könyvekről, tiniknek-tiniktől ajánlás készítés
Informatika:
  • honlapok, melyek hasznos segítséget adnak egy-egy tantárgy tanulásához – ajánló jegyzék összeállítása (általános iskola és középiskola osztályai számára)
  • könyvajánlások készítése számítógépre, honlapra
Állományrendezés:
  • raktári rend fenntartása
  • selejtezés előkészítése
Múzeumi tevékenységek:
Bemutató óra minden résztvevő számára: a múzeum és hozzá tartozó egységek megismerése

Marketing jellegű - idegenforgalom, vendéglátás iránt érdeklődő tanulóknak
  • Turisztikai anyagok terítése, feltérképezés, kapcsolatépítés (plakát, szóróanyag, füzet)
  • Internetes elérés javítása, kapcsolatépítés: internet (face, youtube) ajánlások, jelölések, hírek, cikkek, film is lehet
Muzeológiához tartozó- történelem, néprajz, muzeológia iránt érdeklődő tanulóknak
  • Diák tárlatvezető a kiállításokban – szalma, tájház, bástya, Kitaszított (anyaggyűjtés, tanulás, tárlatvezetés)
  • Tájház gondozás, tárgytakarítás, leltározás
  • helyismereti téma kutatása, fotózása
Pedagógiai jellegű – múzeumpedagógiai módszer iránt érdeklődő tanulóknak
  • Kitaszítottak - múzeumpedagógiai óra tesztelése, bevonás az előkészítésbe
  • a tervezett, várostörténeti állandó kiállításhoz ötlet, igény felmérése