Milyen szolgáltatásokhoz szükséges a beiratkozás?
Könyvtári tag lehet az a természetes személy, aki rendelkezik a személyazonosságot és magyar lakcímet igazoló, érvényes okmánnyal.
Beiratkozni mindenki kizárólag személyesen, a könyvtárban tud. Adatlapunk kitöltése, szabályzatunk megismerése és elfogadása után könyvtárosaink a személyes adatokat - az Adatkezelési tájékoztatónkban foglaltaknak megfelelően - rögzítik rendszerünkbe, amelyet a beiratkozó nevére kiállított Olvasójegy igazol. A beiratkozás után a felhasználó regisztrált könyvtári tagként (olvasóként) használhatja szolgáltatásainkat. Az Olvasójegy 365 napig érvényes, lejárta után a tagság megújítható. Az Olvasójegy másra át nem ruházható.
Beiratkozáskor az 1997. évi CXL. törvény 57. § (1) bekezdésének értelmében a felhasználónak kötelező megadnia és igazolnia (régi és új típusú személyi igazolvánnyal, jogosítvánnyal, útlevéllel) az alábbi személyes adatokat:
A személyes adatokban bekövetkezett változásokat a könyvtárhasználó kötelejes bejelenteni a könyvtárnak.
A könyvtár egyéb szolgáltatásaihoz (pl.: előjegyzéssel vagy könyvtárközi kölcsönzéssel kapcsolatban) a könyvtáros kérheti az olvasó e-mail címét és/vagy telefonszámát, valamint statisztikához szükségesen további adatokat (pl.: iskolai végzettség, foglalkozás), azonban ezen adatokat a beiratkozó nem köteles megadni.
Online módon be tudok iratkozni?
Első alkalommal mindenki csak személyesen tud beiratkozni, mert ki kell tölteni a Könyvtárhasználói kártyát, melyen a beiratkozók a személyes adatok megadásán felül a Könyvtárhasználati szabályzatot is elfodadják aláírásukkal.
Amennyiben az adatokban nem történt változás, a már beiratkozott gyermek és nyugdíjas olvasók online is kérhetik tagságuk meghosszabbítását.
A nappali tagozatos tanuló és a felnőtt olvasói osztály besorolása alá eső könyvtárhasználók - a beiratkozási költségek miatt - kizárólag személyesen tudják meghosszabbítani tagságukat.
Minden évben szoktunk hirdetni ingyenes beiratkozási lehetőséget, mely során minden olvasói osztály számára bizotsított az online beiratkozás is, amennyiben az olvasó korábban már be volt iratkozva könyvátrunkba és adataiban nem történt változás.
Milyen feltételekkel lehet online beiratkozni?
Milyen elérhetőségeken lehet online beiratkozni?
A könyvtár állományában nem található dokumentumokat - elsősorban könyvek és periodikák - módunkban áll más könyvtárak állományából megkérni.
A könyvtárközi kölcsönzés esetében a könyvek postaköltségének díja a kérőt (olvasót) terheli. A postaköltség a Magyar Posta Zrt. díjtáblázata alapján fizetendő
Minden szolgáltatás igénybevételéhez szükséges a beiratkozás?
Természetesen nem. A 1997. évi CXL. törvény 56. § (1) értelmében a könyvtárhasználót ingyenesen illetik meg a következő alapszolgáltatások:
Emellett a megszabott díj ellenében egyéb szolgáltatásaink igénybevételéhez sem szükséges beiratkozni.
Egyéb szolgáltatásainkról és azok árjegyzékéről bővebben itt olvashat:
http://www.nanaskonyvtar.hu/page.php?id=187&s=szolgaltatasok-arak
Mi az OPAC és mire jó?
Az OPAC a könyvtárunk online katalógusa, mely elérhető és böngészhető az alábbi linken:
https://hajdunanas.opac3.monguz.hu/
Az online katalógusba való belépés után a beiratkozott olvasóknak lehetősége van 2 alkalommal hosszabbítani a kikölcsönzött dokumentumokat, valamint előjegyezni és félretetetni a kívánt dokumentumokat.
Az OPAC használatáról bővebben olvashatnak az alábbi linken:
http://www.nanaskonyvtar.hu/page.php?id=12&s=katalogus
Van-e lehetőség az iskolai közösségi szolgálat teljesítésére a Móricz Pál Városi Könyvtár és Helytörténeti Gyűjteményben?
Természetesen van. Erről bővebb információt talál az alábbi linken:
http://www.nanaskonyvtar.hu/page.php?id=8&s=iskolai-kozossegi-szolgalat